Subject: Eelnõu kooskõlastamine: : MKM/24-0092 - "Reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu väljatöötamiskavatsus"
From: "Andrus Varki" <[email-masked]>
To: "MKM info"
Cc: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Thu, 29 Feb 2024 16:40:21 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Teie:      01.02.2024 nr 2-1/293-1

Meie:    29.02.2024 nr JUR-JUR-3/801-2

Tere

Ravimiamet on VTK-ga tutvunud ning soovib välja tuua kaks olulist punkti:

1)           Ravimireklaamile kohalduvad erinõuded on sätestatud
ravimiseaduse 4. peatükis.  RavS § 83 lõike 3 kohaselt peab ravimireklaam
lisaks RavS-s sätestatud erinõuetele vastama ka reklaamiseaduses
sätestatud reklaami üldnõuetele. RekS tehtavad muudatused mõjutavad ka
ravimireklaami nõudeid ulatuses, milles need on ravimireklaamile
kohaldatavad.

Seega on oluline, et RekS-s tehtavate muudatuste puhul oleks piirangud
jätkuvalt kohaldatavad ka ravimireklaamile. Ehkki planeeritavate
muudatuste põhifookus on mujal, on oluline, et need ei mõjutaks
ravimireklaami seniseid nõudeid selliselt, et nende kohaldamine oleks
keerulisem või võimatu.

2)           Juhime tähelepanu, et kehtiva regulatsiooni kohaselt teostab
riiklikku ja haldusjärelevalvet ravimireklaami üle Ravimiamet. Ravimiameti
pädevus on piiratud tema põhikohustustest ja eesmärgist lähtuvalt. Seega
on reklaamid, milles reklaamitakse tooteid, mis ei ole ravimina
registreeritud, kuid milles omistatakse tootele ravimile iseloomulikke
omadusi, TTJA pädevuses (eksitav reklaam). Ravimiameti pädevust ei saa
laiendada muude reklaamide kui ravimireklaamide üle järelevalve
teostamiseks ning planeeritavate muudatuste tegemisel tuleb seda arvesse
võtta.

Ravimiamet peab oluliseks, et oleksime ka edaspidi aruteludesse ja eelnõu
väljatöötamise protsessi kaasatud.

Lugupidamisega

Andrus Varki

Ravimiamet
Õigusosakonna juhataja

+372 737 4140
+372 737 4142
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nooruse 1
50411 Tartu
 <http://www.ravimiamet.ee/> www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.

This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have received. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.